از دوستانتان درخواست کمک کنید

از دوستانتان درخواست کمک کنید

فقط زمانی می‌توانید دوستان واقعی خود را بشناسید که از آنها درخواست کمک کنید.
نویسنده: ورا پیفر
تاریخ انتشار:
56 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
0 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن استرس کار بیش از اندازه است. برخی افراد اغلب با خودداری از گرفتن کمک از دیگران به هنگام زیاد بودن فشار کار، استرس بیشتری را به جان می‌خرند. افرادی مانند روسای ادارات، سرکارگران، آموزگاران و ...
باید در نظر داشت بیش از اندازه کار کردن می‌تواند به صورت وسواس بروز پیدا کند. به ویژه پس از پایان روزهای سخت و دشوار، افراد درمیابند که دیگر نمی‌توانند خود را با شرایط عادی وفق دهند و به جای استراحت و پرداختن به امور جزئی  همانطور پرکار باقی می‌مانند. اگر به انجام کارهای خود نوعی وسواس و اجبار دارید، حتی هنگامی که کاری نیست باز برای خود کار می‌تراشید، نشان بارز تمایل وسواس‌گونه را به کار کردن دارید.
بیشتر افراد معتاد به کار می‌دانند بهتر است این قدر سخت نگیرند. اما یکجا نشستن و آرام گرفتن برایشان کار سختی است. آنان همیشه می‌خواهند پس از پایان کاری، کار دیگری را شروع کنند.
اگر در رفتار خود چنین جنبه هایی را دیده‌اید، به این دو پرسش پاسخ دهید: اول اینکه قصد دارید با کار زیاد چه کسی را خوشحال کنید. دوم اینکه آیا برایتان دشوار است که از کسی کمک بگیرید؟
کسانی که در خانواده‌هایی پرورش یافته‌اند که همواره به آنان القا شده همیشه باید در انجام کارها به بهترین وجه ممکن رضایت پدر و مادر خود را جلب کنند ممکن است در بزرگسالی با کار و تلاش بیش از اندازه بکوشند تا رضایت پدر و مادر را حتی بعد از مرگشان جلب کنند. درحالی که باید به خاطر داشت پدر و مادر می‌توانند قوانینی را وضع کنند اما نباید این قوانین به کسی آسیب برساند. شما می‌توانید انجام برخی کارها را به دیگران محول کنید یا از آنها کمک بگیرید و به نیازهای جسمی و روانی خود اهمیت دهید.
همچنین درباره روابط خود با دیگران بیشتر کار کنید و به خود بباورانید افرادی که دور و برتان هستند شما را دوست دارند. اگر در گذشته هنگام درخواست از دیگران احساس بی‌کفایتی کرده‌اید یا گمان برده‌اید موجب آزارشان شده‌اید ممکن است حالا از ترس رانده شدن تمایلی به درخواست از دیگران نداشته باشید. همچنین روحیه کم‌رویی که از گذشته درونتان مانده ممکن است مزید بر علت باشد و بترسید که با درخواست کمک دیگران را به زحمت بیندازید.
یادتان باشد به دیگران فرصت دهید نشان بدهند که آنان نیز می توانند مفید باشند. فقط زمانی می‌توانید دوستان واقعی خود را بشناسید که از آنها درخواست کمک کنید. به خاطر داشته باشید وقتی از کسی برای انجام کاری درخواست کمک می‌کنید تمام حواس فرد معطوف به آن کار است نه شما. می‌توانید تقاضای خود را اینگونه مطرح کنید:« اگر قرار باشد این کار را سروقت تمام کنم، قدری به کمک نیاز خواهم داشت.» نه اینکه بگویید:« نمی‌دانم. به نظر نمیرسد بتوانم از پس این کار برآیم.»

 

اصول کنترل استرس
ورا پیفر
آرین ابوک
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: