عصب‌های شادی‌آور  مغز را فعال نگه دار

عصب‌های شادی‌آور مغز را فعال نگه دار

بدن شما موادی شیمیایی تولید می‌کند که باعث می‌شود، خوشحال باشید.
نویسنده: پل مکنا
تاریخ انتشار:
107 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

احساس افسردگی حالتی جسمانی است و فقط مربوط به ذهن نیست. طی ده سال گذشته، دکتر کاندالیس پرت برای اولین بار فعالیت‌هایی انجام داد که به صورت واضح نشان می‌دهد حالات روحی و ادراکی ما فقط وابسته به تکانه‌های الکتریکی در مغز نیست، بلکه به وسیله نورویپتید و یا «ملوکولهای پیام رسان» رمزبندی و وارد جریان خون می‌شوند. دانشمندان سال‌هاست می‌دانند آثار آدرنالین و اندروفین چیست. کشف کرده‌اند نورویپتیدهای متعددی وجود دارد که با حالات روحی و روانی ما همبستگی دارند. بنابراین وقتی روحیه‌تان ضعیف است، مواد شیمیایی در بدن بوجود می‌آید که مربوط به آن روحیه پایین است. با همین استنتاج، احساس خوب داشتن مربوط به نورویپتیدهای گوناگونی است. بدن شما موادی شیمیایی تولید می‌کند که باعث می‌شود، خوشحال باشید. این مواد بدنتان را در سطح سلولی تغییر می‌دهد.
یکی از دلایلی که افراد روحیه‌شان ضعیف می‌شود این است که سطوح سروتونین و سایر انتقال دهنده‌های شادی‌آور در مغزشان خیلی پایین می‌آید. بسیاری از ما چنین مواردی را تجربه کرده‌ایم: ساعت سه صبح از خواب بیدار می‌شویم و احساس می‌کنیم زندگی چقدر وحشتناک است. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که وقتی شروع به رویاپردازی می‌کنیم، بدن ما دیگر نوره پینه فرین و سروتونین تولید نمی‌کند، بنابراین ما سپرها و حفاظ های طبیعی و سامانه دفاعی خود را از دست خواهیم داد. درحالی که وقتی صبح از خواب بیدار می شویم همه چیز بهتر به نظر می‌رسد. آن هم به این علت که مکمل طبیعی انتقال دهنده عصبی به ما کمک می‌کند تا با چیزهای دور و برمان تعامل داشته باشیم.
مشکل زمانی اتفاق می افتد که شیمی شادی آور مغز در طی روز نقصان میابد. این موضوع ممکن است بر اثر کار بیش از حد، استفاده بیش از حد مواد مخدر و یا رژیم غذایی غلط به وجود آید. پس بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید موارد ساده‌ای مانند تغییر رژیم غذایی می‌تواند باعث دگرگونی شود.

 

من میتوانم شما را شاد کنم
پل مکنا
کیوان سپانلو-لادن گنجی
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: