هیولاهای ریزبین چه کسانی هستند؟

هیولاهای ریزبین چه کسانی هستند؟

یک آدم بی‌کفایت و گیج که همه حواسش به جزئیات است.
نویسنده: جان هوور
تاریخ انتشار:
101 نفر این یادداشت را خوانده‌اند
2 نفر این یادداشت را دوست داشته‌اند

هیولاهای ریزبین وقت را هدر می‌دهند و به دودلی و مرددی معروف هستند. در جزئیات گیر کرده‌اند و مدام ازین شاخه به آن شاخه می‌پرند. در طول جلسات وقتی همه بر مسائل کلی تمرکز کرده‌اند، اینها می‌خواهند بدانند چندتا پیچ و مهره در فلان محصول به کار رفته است. وسواس آنها به جزئیات می‌تواند ارزشمند باشد، البته به شرطی که کنترل شود. در غیر این صورت این افراد هیچ وقت کاری را به انتها نمی‌رسانند و یا هرگز از توانایی‌های بالقوه‌شان برای همکاری با دیگران و انجام کارها استفاده نمی‌کنند. وقتی به آنها نیاز دارید ممکن است هنوز روی خط اول مانده باشند و درگیر بررسی نکات ریز یا سرگرم انجام کارهای بی‌ربط باشند.
البته درست است که هیولای ریزبین خیلی به جزئیات توجه دارد اما هرگز جزئیاتی را که از آنها خوشش نمی‌آید نمی‌بیند. بیشتر اوقات پیش از گرفتن هر تصمیمی، تک تک جزئیات را بررسی می‌کند، تمام گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد و ساعت‌های زیادی را صرف سبک سنگین کردن نتایج احتمالی می‌کند. گاهی وسواس او نسبت به جزئیات، آدم را به اشتباه می‌اندازد چون در ظاهر به نظر می‌رسد که او به جزئیات اهمیت می‌دهد ولی چیزی که او نگرانش است، ترس از تصمیم گیری‌های اشتباه است.
اگر شما چنین کارمندی دارید باید بدانید هیولای ریزبین علاج‌ناپذیر نیست. او فقط به مقدار بیشتری مراقبت دلسوزانه نیاز دارد. تصمیم‌ها را به قسمت‌های متعددی تقسیم کنید تا بتوانید این مشکل هیولای ریزبین را که نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد حل کنید. یادتان باشد که شما نمی‌توانید از او بخواهید که روی جزئیات نماند. به جای این کار از او بخواهید که تصمیم‌های کوچک (نه بزرگ) بگیرد. با این روش، نکات با ارزشی را که این فرد با ریزبینی خود قادر به دیدن آنهاست از دست نمی‌دهید.
همچنین قسمت‌های مختلف کار را بررسی کنید و از او بخواهید نظرش را درباره هر قسمت بگوید و هر بار که کاری را به موقع انجام می دهد به او پاداش بدهید و سعی کنید به او بفهمانید که به موقع انجام دادن کارها همان قدر مهم است که درست انجام دادن آنها.

 

آدم‌های بدقلق
جان هوور
فرخ بافنده
انتشارات نسل نواندیش
ایمیل شما :
ایمیل دوستان : (جداسازی با کاما ،)
نام: ایمیل: نظر: